De opdracht
Jezelf onderscheiden in een competitieve markt. Dat is waar de ondernemer achter MOFIT aan begon toen zij haar eigen bootcamp club begon in Utrecht. Na het kennismakingsgesprek was een ding zeker: met zoveel enthousiasme heb je al gewonnen. De visie van de ondernemer was helder. Zij wilde namelijk niet afhankelijk zijn van haar eigen netwerk, maar via meerdere kanalen potentiƫle klanten aantrekken. Aan ons dus de taak om een marketingmachine te maken die bezoekers omzet tot leads.
Webdesign
Na het kennismakingsgesprek is een strategiesessie gehouden. Hierin is de customer journey van de potentiƫle klant van MOFIT uitgestippeld. Het gros van de doelgroep zit op Instagram, dus was het noodzakelijk dat de website geoptimaliseerd is voor mobiele gebruikers. Hierbij was het belangrijk dat alle twijfels direct werden weggenomen door de kernwaarde van MOFIT direct zichtbaar te maken. De lay-out van de website zorgt ervoor dat er slechts ƩƩn optie voor de bezoekers overblijft: een proefles aanvragen.
Funnel
In tijden van crisis moet een ondernemer aanpassingsvermogen hebben. Toen de lockdown werd aangekondigd hebben wij samen met MOFIT direct geschakeld. Waar het niet meer mogelijk was om fysieke lessen te geven, zijn wij met het plan gekomen om de lessen online te organiseren. Een laagdrempelige en schaalbare oplossing om mensen bekend te maken met het bedrijf. Hiervoor hebben wij een funnel ontwikkeld, waardoor mensen uit Utrecht zich wekelijks aan konden melden voor een Zoomcamp. Dit heeft geresulteerd in een verdubbeling van het klantenbestand en uiteindelijk sport 45% van de mensen die mee hebben gedaan aan de Zoomcamp nu mee tijdens de fysieke lessen. Een geweldig voorbeeld van aanpassingsvermogen van een ondernemer.
Advertising
Een funnel heeft bezoekers nodig om leads en klanten te genereren. Onze specialiteit ligt bij betaald verkeer door te adverteren op Facebook en Instagram. DĆ© plek waar de doelgroep van bijna elke onderneming zich bevindt. Samen met MOFIT hebben wij een campagne ontwikkeld. Deze campagne ging op het moment dat de versoepelingen werden aangekondigd direct live. Hierin hebben wij verschillende soorten beeldmateriaal getest om vervolgens horizontaal op te kunnen schalen. Toen de leads eenmaal in de funnel zaten heeft 64% de mogelijkheid gebruikt om iemand uit te nodigen om mee te gaan. De combinatie van adverteren met de juiste funnel heeft uiteindelijk geresulteerd in 43 nieuwe klanten. Het gemiddelde lidmaatschap bij MOFIT is langer dan 12 maanden, dus een prachtige ROAS.
0
Maand adverteren
0
Leads
0
Nieuwe klanten